سخنرانان رکورد زدگی، حصول اطمینان از بقای این رویداد ۱۵۰ ساله را نشان می دهند – میهن لادر

سخنرانان رکورد زدگی، حصول اطمینان از بقای این رویداد ۱۵۰ ساله را نشان می دهند

 


یک بار گفته شد که سلطنتی آلبرت هال "تنها مکان بود که آهنگساز می توانست مطمئن شود که دو قطعه اش را شنود می کند".

صدای محل موسیقی موسیقی افسانه ای هرگز کاملا به نظر نمی رسد. این طراحی سقف کلاسیک و طراحی آمفی تئاتر حاکی از آن است که هر موسیقی ای که در تالار بازی می کند همواره از اکو وحشتناکی رنج می برد - به همین دلیل است که یک سیستم ضبط کننده بلندگو مورد نیاز بود تا سرانجام Royal Albert Hall با کیفیت صوتی مناسب برای حق امتیاز .

با هزینه بیش از ۲ میلیون پوند، نصب بلندگو ۶۹۳ روز طول می کشد و از ۱۵،۲۹۱ متر کابل و ۴۶۵ بلندگوی فردی استفاده می کند و این بزرگترین بلندگو در جهان است.

ما این فرصت را داشتیم که سیستم جدیدی را در نمایشگاه ویژه در تالار معروف ببینیم، جایی که ما از همه چیز از یک کوارتت ریتم زندگی تا سفت سینه طلایی دفت پانک رسیدیم.

سالن سلطنتی آلبرت

جعبه ملکه در سلطنتی آلبرت هال (تصویر اعتباری: سلطنتی آلبرت هال)

بیش از یک بنای تاریخی

اگر شما یک موسیقیدان موسیقی یا تاریخ است، تجربیات کمی از نفس کشیدن بیشتر از راه رفتن به عرصه اصلی Royal Albert Hall در لندن وجود دارد؛ در سال ۱۸۷۱ توسط ملکه ویکتوریا در حافظه همسرش پرنس آلبرت افتتاح شد، هر کس از آلبرت انیشتین به بیتلز میزبان است.

حتی اگر شما از تاریخ غنی ساختمان ۱۴۸ ساله آگاه نباشید، گنبد تحویل ۲۰،۰۰۰ فوت، گرده افشانی گرانبها و جعبه های پیچیده و پر از پوشش، باعث می شود که آن را از بین ببرید - به همین دلیل اطمینان از بقای هال با سیستم صوتی جدید برای کسانی که برای آن اهمیت می دهند بسیار مهم است.

کریگ هاسل، مدیر اجرایی سلطنتی آلبرت هال، می گوید: "این سرمایه گذاری بیش از صرفا به روزرسانی سیستم صوتی است"، این در مورد ساختمان سازی آینده در برابر ساختمان ما است که ما به ۱۵۰ سالگرد خود در سال ۲۰۲۱ نزدیک می شویم، بنابراین مناسب است ۱۵۰ سال دیگر. "

سیستم صدای جدید واقعا می تواند بقای سلطنتی آلبرت هال را تضمین کند؟ پس از همه، همیشه یک سایت اهمیت تاریخی است که آیا به نظر می رسد خوب است یا خیر - اما به نظر هسل، صرف نظر از امکانات آن به عنوان محل برگزاری موسیقی، فراموشی این است که چرا تالار در اصل ساخته شد: "برای ارتقاء هنر و علوم" ، همانطور که دیدگاه پرنس آلبرت است.

"این یک موزه یا مقبره یا یک بنای تاریخی نیست؛ ما یک محل برگزاری "

پل هاسال، رئیس اجرایی RAH

"این یک موزه یا مقبره یا یک بنای تاریخی نیست؛ ما محل برگزاری است "او به ما گفت، قبل از اینکه ما را به یکی از جعبه ها در طبقه همکف دعوت کرد، برای گوش دادن به ارکستر ریتم زندگی که آهنگ های کلاسیک محبوب را گوش می داد.

در حین بازی، مهندس صدا سیستم را روشن و خاموش کرد، بنابراین ما می توانستیم تفاوت کیفیت صوتی را بشنویم. در این سطح تالار، تغییر ظریف، اما قابل توجه است؛ به جای اینکه از صحنه بیرون بیایید، احساس می کرد که موسیقی از تمام جهات می آید، و این احساس را عمیق تر و جذاب تر می کند.

بخشی از این صدا چند جهته به لطف ورودی بلندگوهای جلو و عقب در تمام ۱۴۴ جعبه در محل برگزاری است.

آرایه های تاخیری 7 دور در حال سقوط از سقف (اعتبار عکس: سلطنتی آلبرت هال)

آرایه های تاخیری ۷ دور در حال سقوط از سقف (اعتبار عکس: سلطنتی آلبرت هال)

وظیفه بزرگی است

نه تنها سیستم بلندگوی بزرگ است، بلکه به معنای بسیار هوشمندانه است. این سیستم توسط D & B Audiotechnik ساخته شده است، مخصوصا برای آلبرت هال با استفاده از آخرین تکنیک های مدلسازی و شبیه سازی سه بعدی طراحی شده است - گامی مهم در نظر گرفتن چالش های صوتی ناشی از هندسه منحصر به فرد سالن.

استیو جونز، که در حمایت از آموزش و پرورش در D & B Audiotechnik کار می کرد، به ما گفت که این تیم باید بسیار مراقب باشد تا طراحی هال را مختل نکنیم، به طوری که بلندگوها درون جعبه ها دقیقا به رنگ سایه دیوار داخل.

این فقط در مورد رنگ تطبیق نیست هر چند؛ به عنوان یک ساختمان درجه بندی شده، تیم باید هنگام نصب سیستم جدید بسیار مراقب باشد تا بتواند به طراحی منحصر به فرد Hall منجر شود.

جونز اظهار داشت که او هنوز "شگفت زده شده است" که میراث انگلستان به آنها اجازه انجام کار را داد؛ بعد از همه، سوراخ حفاری به یکی از ساختمان های محبوب ترین بریتانیا با سهم منصفانه خود از خطر مواجه می شود - چه اتفاقی می افتد اگر تیم به چیزی بیش از حد آسیب برساند؟

سالن سلطنتی آلبرت

نقشه برداری صوتی از تالار (اعتبار تصویر: سلطنتی آلبرت هال)

این خطرات ظاهرا پرداخت شده اند. پس از گذراندن یک دوره در جعبه، چند سطح دیگر را به سمت دایره روازین بالا برده و سپس به گالری تنها ایستاده اتاق - که در آن اکو در گذشته بیشتر قابل توجه بود. همانطور که جونز می گوید، گالری "یک بیت از سالن است که ایجاد reverb بیشتر".

در آنجا، همانطور که سخنرانان دافت پانک را پاره کردند، تفاوت بسیار قابل توجه بود. هیچ صدای اکو، فقط همهجانبه، صدای کامل، با تمبرهای باس گرم و صدای تیز و دقیق وجود نداشت.

هر "افتتاح" در گالری اکنون سخنران خود را از سقف به حالت تعلیق درآورد، موسیقی را به طور مستقیم به تماشاگران ایستاده در زیر و همچنین هفت عدد آرایه های تاخیری دایره ای که از سقف گنبدی آویزان می شوند، پمپاژ می کند.

جونز به ما گفت که علاوه بر کاهش اکو، سیستم جدید نیز "تجربه" گوش دادن را "دموکراتیزه کردن" می کند، توضیح می دهد که "مخاطبان می توانند در حال حاضر انتظار کیفیت صدای صوتی و هماهنگی در همه صندلی ها را داشته باشند [has] هرگز قبلا قابل دستیابی نیست ".

بنابراین، آیا شما در طبقه ی پایین ایستاده اید، بالا در گالری، و یا حتی نشسته در جعبه ملکه (اگر چه شما به یک عنوان برای آن آخرین نیاز)، هر یادداشت، شعر یا کلمه شما باید صدای روشن و دقیق است.

اعتبار تصویر: سلطنتی آلبرت هال

اعتبار تصویر: سلطنتی آلبرت هال

نگاه به آینده

البته، اگر یک هنرمند از آن استفاده نکنند، در نصب سیستم صدای پیشرفته، نقطه ضعفی است. برای نوازندگان به هیچ وجه غیرممکن نیست که با تجهیزات خود به سفر بپردازند و به آنچه که مورد آزمایش قرار گرفته اند، اعتماد کنند.

الی جفری، رئیس تولید و فنی در سلطنتی آلبرت هال، به عنوان رشته کوارتت رشته ای که در نمایشنامه پر جنب و جوش آین کلاین نچثمیک موتزارت راه اندازی شد، به ما گفت که گرفتن هنرمندان، کمدین ها و ارکسترانی که در تالار در هیئت مدیره بازی می کنند، یکی از ساده ترین چیزهایی که آنها مجبور بودند انجام دهند.

او گفت که استفاده از آن "باور نکردنی" بوده است، با "۹۶ درصد از هنرمندان بین سپتامبر و دسامبر با استفاده از سیستم جدید" - یک اظهارنظر در مورد چگونگی کارکرد آن و چگونگی راحت تر آن برای هنرمندان.

قارچ های آکوستیک در سال 1969 نصب شد (اعتبار تصویر: سلطنتی آلبرت هال)

قارچ های آکوستیک در سال ۱۹۶۹ نصب شد (اعتبار تصویر: سلطنتی آلبرت هال)

قبل از نصب سیستم جدید سلطنتی آلبرت هال از ارتقاء "قارچ های آکوستیک آکادمیک" به سقف در سال ۱۹۶۹ شاهد ارتقاء عمده ای نبود - همچنین برای کاهش مسائل اکو هال طراحی شده بود.

آیا ما ۵۰ سال دیگر برای ارتقا صوتی بعدی انتظار داریم؟ ظاهرا نه، طبق گفته ی جفری، که به ما گفت که سیستم به طور مرتب کار می کند و به روز می شود.

جفری به ما گفت که سلطان آلبرت هال هنوز به دنبال آخرین فناوری های صوتی، از جمله سیستم هایی است که از "صدای فراگیر" پشتیبانی می کنند، هرچند که مشخص نیست.

Bridgewater Hall منچستر (اعتبار تصویر: سالن Bridgewater)

Bridgewater Hall منچستر (اعتبار تصویر: سالن Bridgewater)

در حالی که او نمیدانست که کدام نوع صدای فراگیر ممکن است، صدای غوطه وری شامل تکنولوژی مانند صدای فراگیر Dolby Atmos یا صدای سینما DTS: X می شود.

جفری به ما می گوید: "ما یک محل برگزاری کلاس جهانی هستیم، بنابراین باید تکنولوژی جهانی را داشته باشیم. سفر به پایان نرسیده است." آیا این به این معنی است که سیستم جدید هنوز رتبه جهانی را ندارد؟

سلطنتی آلبرت هال هیچگاه به کمال صوتی سالن های کنسرت مدرن مانند پل جوردی هال سافت مانچستر یا فیلارمونیا پاریس دست نخواهد یافت - صدای چیزی است که در ساخت و ساز با هر زاویه، پرتو و سطح با دقت علمی محاسبه می شود تا کاملا خشک شود صدا و اکو ناخواسته را از بین ببرد.

سلطنتی آلبرت هال، به لطف هندسه منحصر به فرد آن، احتمالا هرگز به کمال کامل نخواهد رسید - اما بخش بزرگی از جذابیت آن است. و به لطف سیستم صدای جدید آن، نزدیکتر از همیشه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *